“Počutim se kot da se lahko vsakdo vtika vame, ne dobim pa nobene pomoči od nikogar. Ne počutim se niti kot vodja niti kot delavec. Resnično ne vem, kaj naj bi sploh bilo moje delo.”
Premik s proizvodne ravni v tovarni na delovno mesto nadzora je morda najtežja naloga na lestvici vodenja. Film je pomoč mlajšim vodstvenim delavcem pri njihovih prvih korakih; pomaga tistim, ki bi radi izboljšali svojo učinkovitost, in opominja najvišje vodilne delavce na napore in pritiske tistih, katerim zaupajo vodenje in odgovornost. Vsebuje tri najtrše in najpogostejše izzive, s katerimi se srečuje novi vodja:
– pripraviti skupino, da naredi nekaj, čemur nasprotuje ,
– soočiti se z odkritim izrazom nediscipline in
– obvladati odkriti napad na svojo avtoriteto.
Pojdite vsak dan med svoje ljudi – čutite z njimi in z delovnim utripom svojega podjetja!
“Ko bi le dan imel več ur. Če hočem,da je delo dobro opravljeno, ga moram namreč opraviti sam.” Prepoznali boste te izjave. Pogosto ste jih slišali od poslovodnih delavcev, ki trdijo, da so prezaposleni. Morda vas je celo imelo, da bi jih sami uporabili. Vendar pa obstaja velika razlika med poslovodnim delavcem, ki dela učinkovito, in takim, ki je zgolj zelo zaposlen, včasih celo z delom drugih sodelavcev. Neorganizirani vodja analizira to razliko in obravnava osrednji problem vseh poslovodnih delavcev: kako si najbolje organizirati dan oziroma leto, da bi iz sebe in iz ljudi, ki delajo zanje, potegnili najboljše. Ne moreš organizirati drugih ljudi, dokler ne znaš organizirati samega sebe.
Obravnava kako in zakaj direktorji ne uspevajo pri poverjanju – delegiranju nalog. Oziroma mislijo, da so to nalogo uspešno opravili, čeprav je dejansko niso. Film pripoveduje zgodbo Richarda Lewisa,vodje, ki se močno trudi, toda razsipa svojo energijo, ker se še vedno ni naučil delegirati dela svojim sodelavcem. Ko se Richard nauči delegirati delo sodelavcem, se mu ustvari več prostega časa, ki ga lahko nameni svojim najbolj zahtevnim nalogam.
Hkrati pa tudi spozna, da je potrebno sodelavce tudi poučiti, kako naj določeno delo opravijo. Nato pa je treba le občasno dati kakšen nasvet in nadzorovati potek dela, da so lahko naloge uspešno opravljene.
Obvladovanje bolniške odsotnosti je poučen video program, ki prikazuje zanimivo zgodbo managerja, ki se ne zaveda, da ima v oddelku resne probleme z odsotnostjo. Odloči se, da bo poizkusil s pozitivnim zgledom vplivati na zaposlene. Na koncu ugotovi, da je zelo pomembno, da prepoznamo problem, ko se pojavi, da je potrebno najti prave razloge zanj in poiskati tudi primerne rešitve.
Vsak se kdaj znajde v situaciji ko mora v sklopu nekega projekta voditi ljudi. Marsikdo pa ne ve, kako naj se naloge loti. Slabo voden tim, lahko organizacijo stane veliko denarja in časa, po drugi strani pa lahko dobro vodenje tima prihrani še marsikatero frustracijo in prenapete živce. S pravim pristopom se lahko poslovimo od slabega vodenja, projekte pa “obsodimo” na uspeh.
Film kot realistična drama prikazuje dan v življenju menedžerja pod stresom. Oblikovan kot študija primera dovoljuje gledalcem, da si sami ustvarijo mnenje o tem hudem problemu, ki ga ni lahko premagati.
Film ne ponuja preprostih rešitev. Stres vodi nekatere ljudi v prekomerno uživanje alkohola, druge v kajenje ali jemanje zdravil. Ljudem preprečuje, da bi svoje delo opravili v skladu s svojimi sposobnostmi in vse to ustvarja še večji stres.
Film na kratko nakaže, kako paziti na prve znake, kako se poglobiti vase in proučiti svoje življenje tako doma kot v službi in kako poiskati v svojem okolju in medsebojnih odnosih tiste preproste stvari, ki bi jih lahko spremenili, če bi se le malo potrudili.
Statistični podatki kažejo, da razvite države izgubijo 25 odstotkov narodnega dohodka zaradi bolezni, ki so povezane s stresom.
Od posameznika nikoli ne moremo pričakovati, da bo različne naloge opravljal po najvišjih normah, medtem ko dobro sestavljen tim lahko združuje strokovnjake na najrazličnejših področjih in z različnimi osebnostnimi značilnostmi, pri čemer sploh ni nujno, da se člani tima med seboj dobro razumejo. Dobro sestavljen tim poveže idealne lastnosti vseh članov in zanesljivo preseže celo najsposobnejšega posameznika. Avtor programa je dr. Meredith Belbin, ki že 20 let proučuje, testira in sestavlja vodstvene time. Program naj bi vodjem pomagal izbrati in povezati prave ljudi po teoriji o vlogah v timu. Sestavite tim, ki bo povezal idealne lastnosti vseh članov!
Vsi vemo, da naj bi ljudje bili največje bogastvo vsake organizacije. Če pa pogledamo nekatere ljudi, je to kar težko verjeti. Prej bi rekli, da so materialna obveznost. Ali pa morda le ni tako? Obnašanje ljudi ni neločljivi del njihove osebnosti; to obnašanje preprosto odraža način, kako drugi ravnajo z njimi. Serijo sestavlja šest študij posameznih primerov (šest delov), od katerih je vsaka osredotočena na poseben tip problematične osebe. V programih vidimo, da lahko preprosta sprememba v obnašanju vodilne osebe okrepi vrline problematičnih oseb in zabriše njihove slabosti, vendar ne s spreminjanjem njihove osebnosti, temveč s prilagajanjem svojega obnašanja do njih.
Jamrajoča Minnie
Minnie dela v propagandnem oddelku velikega podjetja; odgovorna je za izhajanje časopisa. Kadarkoli se njen šef pozanima, kako delo napreduje, ali zahteva kaj drugega, začne Minnie tožiti in se pritoževati. Njen šef bi si želel, da bi bila Minnie učinkovitejša in predvsem, da bi se manj pritoževala.
Lena Linda
Linda je ena od osmih delavk v računovodskem oddelku velike organizacije. Svojega dela nikdar ne opravi pravočasno. Klepeta, bere horoskop, se liči, gleda na uro in nasploh naredi čim manj. Njena šefinja si želi, da bi Linda naredila več.
Neodločna Wendy
Wendy dela v kadrovskem oddelku. Njena naloga je tudi svetovanje sodelavcem. Za vsako svojo odločitev se posvetuje s šefinjo, ker se boji, da ni pravilno svetovala. Šefinja si želi, da bi bila Wendy odločnejša in da bi sama prevzela odgovornost za svoje odločitve.
Pikolovski Reggie
Reggie je vodja skladišča, ki zahteva, da delo poteka strogo po pravilih, in je na to zelo ponosen. Če kdo ne prinese vse potrebne dokumentacije, se Reggie togo drži pravil in ne dela izjem. Njegov šef si želi, da bi bil Reggie prožnejši in prilagodljivejši.
Širokoustnež Billy
Billy je vodja prodaje in rad veliko obljublja. Ima zahtevnega vodjo. Billy vedno obljubi, da bo naloge hitro opravil, vendar tega ne naredi. Njegov vodja si želi, da bi Billy manj obljubljal in več naredil.
Tihi Sam
Sam je sistemski vodja. Čeprav je tehnično dobro podkovan, mu komuniciranje dela težave. Na nesrečo je njegova šefinja privrženka spontanih sestankov, na katerih vsak lahko pove svoje mnenje. Na teh sestankih Sam popolnoma odpove. Njegova šefinja si želi, da bi si Sam bolj prizadeval.
Organizacije ne morejo uspeti ali celo preživeti brez pravih ljudi.
Privabljanje pravih ljudi le prvi korak. Zelo pomembno je, kako jih obdržati. To pomeni:
Če boste pri tem uspešni boste preprečili odhod najboljših ljudi.
Vodje se ob odhodih vedno sprašujejo: Zakaj odhajajo? Bi lahko to preprečil? Kakšen bo strošek zamenjave? Kako bomo uspeli brez njih? Kako preprečiti odhode talentiranih sodelavcev? Ustrezno vodenje pomaga preprečiti, da bi se to sploh zgodilo. Obstaja mnogo vzrokov zakaj si uslužbenci želijo oditi, denar običajno ni eden od njih. Program izpostavlja 3 glavne vzroke zakaj si uslužbenci morda želijo oditi – stres, občutek manjvrednosti ali preprosto dolgčas. Video program prikaže praktične rešitve kako opaziti in obdržati ljudi. Kako opaziti, kdaj uslužbenec morebiti razmišlja od odhodu; kako ugotoviti kaj je povzročilo dano situacijo in kako preprečiti, da bi se stopnjevala v odpoved.
V današnji sodobni družbi je organizacija časa ključnega pomena, da lahko v tej obilici informacij in s pomočjo raznih pripomočkov sploh opravite svoja dela in naloge pravočasno.
Če ste pri delu neorganizirani, potem vedno zamujate s poročili, na svoji pisalni mizi imate nered in težko najdete iskane dokumente, ob vsem tem pa vam čas jemljejo še e-maili in telefonski klici ter sodelavci, ki vam predajajo dodatne naloge.
Če želite uspešno krmariti med vsemi zadanimi nalogami in v odnosih do sodelavcev, potem si morate organizirati svoj čas. Kar je sicer preprosto, vendar se morate tega lotiti resno in odločno.
Pospravite pisalno mizo, postavite sistem datotek, organizirajte svoje e-maile in omejite klice. Delegirajte naloge in si postavite urnik s prioritetami, ter vztrajajte pri organizaciji svojega časa. Izkoristite sestanke za produktivno delo in si za zahtevne naloge zagotovite dovolj časa brez motenj. Nasvet: skoparite s časom in bodite prijazni z ljudmi. Tako vam bo uspelo narediti več v krajšem času in sodelavci vam bodo sledili.
Organizacija vašega časa postane lažja, če lahko del nalog delegirate. Za mnoge ljudi pa to ni mogoče, ker nimajo pomočnikov. Naloge morajo opraviti sami – kakovostno in učinkovito. Kratki roki, hiter tempo dela in odgovornost vsakega posameznika za delovne rezultate so dejavniki današnjega načina dela. Učinkovita organizacija dela je za uspeh ključnega pomena.
Film Organizacija časa obravnava klasične probleme ljudi, ki imajo veliko dela. Učinkovitost posameznika se zelo hitro zmanjša, če se teh problemov ne loti na pravi način. To pa vpliva tudi na storilnost cele skupine.
Film svetuje, kako najbolje izkoristiti svoj delovni čas. Prikazani so problemi in možne rešitve. Vsakdo najde v filmu praktične in življenjske nasvete, kako si bolje organizirati svoje aktivnosti. Na ta način so napetosti, skrbi in stres na delovnem mestu manjši. Delo postane veliko bolj učinkovito, ustvarjalno in prijetno.
Vojna proti odvečnemu papirju se odvija na vsaki pisalni mizi… Predvsem pa v glavah tistih, ki odpošiljamo in sprejemamo razne dokumente.
Delia dela v pisarni, kjer vladajo papirji. Raztreseni so po pisalni mizi, po tleh, na stolih, pod stoli. Delia je prepričana, da le tako lahko učinkovito opravlja svoje delo in upraviči svoje delovno mesto. Joanna, njena nova šefinja, se zgrozi nad njeno neučinkovitostjo in neredom v pisarni. Takoj začne z odločnimi ukrepi. Delio prepriča, da so v vsaki pisarni le štiri vrste dokumentov:
Skupaj počistita pisarno. Dokumente razvrstita na take, ki jih je treba obravnavati in na take, ki jih lahko preložita na podrejene. Vse druge papirje vržeta v koš. Pomembne dokumente in informacije na ustrezen način shranita, neuporabne papirje odvržeta v koš. Ko si Delia organizira svoje delo s papirji in se nauči prenašati opravila na podrejene, ji ostane več časa za pomembne in kreativne naloge. Svoje delo začne opravljati veliko bolj učinkovito in uspešno.
KOMUNIKACIJA
Video govori o neverbalni komunikaciji na delovnem mestu. Če želite biti uspešni, morata biti vaše verbalno izražanje in govorica telesa usklajena! Video obravnava nekaj osnov, pomembnih za vsakogar, kot so ustvarjanje prvega vtisa; očesni stik, kretnje in drža, ki spodbujajo zaupanje; govorica telesa, ki je v nasprotju z izgovorjenimi besedami; občutljivost ljudi na lastni prostor.
Video govori o neverbalni komunikaciji na delovnem mestu . Če želite biti uspešni, morata biti vaše verbalno izražanje in govorica telesa usklajena! S pomočjo tega programa boste spoznali, kako lahko prodajalci uporabljajo govorico svojega telesa, da bi naredili dober prvi vtis, vzpostavili stik s stranko in prepričali stranko za nakup. Razumevanje govorice telesa strank, pa pomaga prodajalcem, da prepoznajo nakupne signale in znajo to uporabiti pri uspešnem sklepanju poslov.
Video govori o neverbalni komunikaciji na delovnem mestu. Če želite biti uspešni, morata biti vaše verbalno izražanje in govorica telesa usklajena! Kdor je stalno v neposrednih stikih s strankami, lahko v različnih situacijah koristno uporabi govorico telesa za pomiritev jeznih strank, za tolažbo ljudi, ki so pod pritiskom, za izražanje empatije (strankam pokažemo, da razumemo njihov problem in jim bomo pomagali), za razumevanje in pomirjanje skupine ljudi.
Video govori o neverbalni komunikaciji na delovnem mestu. Če želite biti uspešni, morata biti vaše verbalno izražanje in govorica telesa usklajena! Velik del managerjevega posla je prav komuniciranje z drugimi ljudmi (sestanki, poslovne predstavitve, razgovori s sodelavci). V teh situacijah je govorica telesa izrednega pomena za učinkovito medsebojno sporazumevanje.
Sestanke potrebujemo. Če so sestanki učinkoviti, prispevajo k bolj tekočemu delovanju organizacij in k učinkovitosti timov. So pomemben okvir, v katerem posameznik lahko pokaže svoje talente. Seveda pa je zgodba drugačna, če so sestanki neuspešni in neučinkoviti. Dober potek sestanka ni samo skrb vodje sestanka. Vsi udeleženi sestanka morajo biti primerno pripravljeni (narediti t.i. domačo nalogo), priti na sestanek pravočasno, dati pozitivne prispevke, se izogibati destruktivnemu vedenju in biti sposobni soočanja s prispevki in mnenji ostalih udeležencev sestanka.
Ni potrebno posebej poudariti, da so nekateri ljudje prave nadloge na sestankih. Eni najslabših so Dolgovezneži. Poleg Dolgoveznežev lahko sestanek uničijo še Divji bojevniki, Ubijalci idej, Dominatorji in Prekinjevalci.
Dolgovezneži govorijo kar naprej in naprej, zapravljajo čas in nič ne prispevajo. Bojevniki bi za vsako ceno radi uveljavili svoje stališče in požvižgajo se na mnenja drugih udeležencev sestanka. Ubijalci ideje drugih ljudi zmečkajo, ker nimajo lastnih idej. Dominatorji So agresivni sogovorniki, ki morajo imeti vedno prav. Na sestankih so vedno zelo glasni in ne popuščajo radi pri sklepanju kompromisov. Prekinjevalci v besedo vskočijo, ker menijo, da je tisto, kar želijo povedati, dosti bolj pomembno, kot tisto, kar govorite vi.
V videu so prikazani praktični primeri o pravilnem ravnanju z uničevalci sestankov.
Videoprogram prikazuje, kako se lahko izognemo nesporazumom, ki nastanejo zaradi tega, ker ne vidimo, kaj se dogaja na drugi strani žice.
Profesionalno telefoniranje pripomore k vaši uspešnosti v različnih situacijah, ko je vaš sogovornik: poslovni partner, vaš šef, nekdo od sodelavcev ali naključna stranka!
Dobro poročilo je za podjetje nadvse pomembno; bralcu vzame le nekaj minut, primerno pa je za vse – ne glede na položaj v podjetju ali kraj na Zemlji.
Dobro poročilo je naložba, iz katere lahko črpajo informacije tako zaposleni znotraj organizacije, kot tudi vsi zunanji sodelavci in poslovni partnerji. Učinkovito poročilo je informativno, zgoščeno, predvsem pa so informacije predstavljene tako, da lahko hitro najdemo vse potrebne podatke – tako poročilo ohrani svojo vrednost in je lahko v pomoč še mesece od njegovega nastanka.
Programa pomaga managerjem in vodjem razviti sposobnosti uravnavanja medsebojne komunikacije pri dogovarjanju in sprejemanju odločitev. Dober vodja že pred sestankom predvidi pravilen sedežni red in se tako izogne morebitnim problemom. Na sestanku mnogokrat pridejo na dan tudi čustva. Skrivnost dobrega vodenja je identificirati razlog nekega izbruha ali tišine in to obrniti v pozitivno smer. Prvi in drugi del tega filma pomagata pri organiziranju in vodenju učinkovitejših sestankov, s katerimi organizacija prihrani čas in denar.
TIMSKO DELO IN MOTIVACIJA
Video je kombinacija knjige Kena Blancharda in Sheldona Bowlesa, ki tudi skozi program s svojimi komentarji usmerjata gledalca. Motivacija na delovnem mestu je v podjetjih navadno velik problem, predvsem pa se pomanjkanje le-te izkaže kot zavirajoče pri delu v timih.
V timu je motivacija in entuziazem za skupne cilje zelo pomembna. Zakaj bi torej tvegali neuspeh projekta, če lahko že pred projektom ustvarite prijetne pogoje in pozitivno klimo znotraj tima.
Videoprogram na zanimiv način ponazarja tim, ki sprva ne deluje najbolj uspešno. S postopnim uvajanjem načel timskega dela pa se povečuje tudi učinkovitost tima na poti k doseganju skupnega cilja. Osnova timskega dela je umetnost združevanja talentov članov tima, z namenom doseganja skupnega cilja. Člani tima morajo prevzemati odgovornosti, ki se nanašajo na konkretne naloge tima in na odnose z ostalimi člani tima. Na ta način se omogoči sprejemanje boljših odločitev, izboljša se delovna klima in učinkovitost tima.
S timskim delom lahko izkoristite široko paleto sposobnosti, spretnosti in znanj, ki jih imajo vsi člani tima.
MALO PRODAJA IN ODNOS DO STRANK
Video na zabaven način prikazuje neprofesionalne pristope do strank na zelo različnih področjih. Na ta način pa je mogoče doseči zgolj to, da se stranke ne bodo več vračale. Najpogosteje se pojavlja “napadalni odnos” do stranke, ki ga izvaja napadalno in oblastno osebje. Na drugi strani pa se pojavlja tudi “obrambni odnos”, ki ga srečamo tam, kjer je osebje do stranke nezainteresirano, mu primanjkuje samozaupanja in se zato izogiba stikom s stranko.
Izkušnje in nauke iz tega izobraževalnega programa je mogoče prenašati na katerokoli področje delovanja.
Če za svoje stranke ne boste poskrbeli vi, bodo zanje poskrbeli drugi.
Veliko uslužbencev na področju storitev se preprosto ne zaveda, kako močno njihov odnos vpliva na obnašanje njihovih strank. Ista stranka je z neko osebo prijazna in z njo sodeluje, z drugo pa je težavna in napadalna. Brezbrižno in neobzirno vedenje uslužbenca namreč stranke prizadene, razjezi ali užali.
Film pomaga razumeti, da obnašanje ni prirojeno – izberemo ga lahko sami in ga hkrati prilagodimo potrebam in željam strank. S profesionalnim vedenjem lahko pozitivno vplivate na ljudi, da bodo prijazni in pripravljeni sodelovati. Na ta način boste pridobili dragocene, zadovoljne stranke, ki se bodo rade vračale in s katerimi boste laže in učinkoviteje sodelovali.
Prijaznost vas nič ne stane!
Zakaj prodajalci niso uspeli prodati izdelka? Morda prodajalci niso dovolj dobro predstavili izdelka, morda niso bili dovolj prijazni ali pa stranke preprosto niso bile navdušene nad njihovim pristopom ?! Profesionalna prodaja je program, ki omogoča trening za uspešno prodajo in vam pomaga odpraviti zgoraj omenjene težave.
Vašim prodajalcem ponuja dragocene nasvete za povečanje prodaje in večje zadovoljstvo strank. Videofilm obravnava zaupanje v lastne sposobnosti in zaupanje, ki je rezultat odnosa med stranko in prodajalcem. V programu boste našli tudi 6 najpomembnejših korakov za uspešne prodajalce. Ti koraki so bili uporabljeni in preizkušeni v praksi največjih trgovskih hiš. Vsak med njimi ponuja več variant, tako da si lahko vsak prodajalec izbere način, ki ustreza njegovi osebnosti.
Najboljše pri sodelovanju z najboljšimi prodajalci je, da nimate občutka, da vam prodajajo. Vse kar pravzaprav opazite je odlična postrežba.
Zahtevne stranke, ki bi se jih pravzaprav najraje znebili, so lahko vaš največji izziv in največji uspeh.
Strategija trženja se v današnjem zahtevnem trženju zaradi velike konkurence osredotoča predvsem na zahteve stranke. Stranke vedno pričakujejo individualno postrežbo in zahtevajo pozornost. Nobeno podjetje si ne more več privoščiti, da ne bi zadovoljilo in zadržalo vseh svojih strank. Ena od desetih strank bo prav gotovo zahtevna: neprijetna, napadalna, pozabljiva, domišljava, gostobesedna, nezaupljiva. Čeprav vse stranke niso popolne, pa morajo biti vse postrežene. Po statistiki je od 10 strank, ki so zamenjale dobavitelja, 7 navajalo kot vzrok prav nezadovoljstvo s postrežbo. Nezadovoljne stranke povedo znancem o svojih tegobah dvakrat več, kot to storijo zadovoljne stranke.
PRODAJA B2B IN POGAJANJA
Film prikazuje delo, ki ga morate opraviti, in tehnike, ki jih morate osvojiti, preden lahko začnete uspešno prodajati. Izvedeti morate vse o izdelku in kupcu. Vnaprej morate vedeti, kaj hočete, pripravljene morate imeti različne možnosti in ne smete zamuditi nepričakovane priložnosti. Obvladati morate tehniko zastavljanja vprašanj, pri čemer je še posebej pomembno zastavljanje jasnih vprašanj, ki ne omejujejo odgovorov na kratek “da” ali “ne”, in vodenje pogovora.
Kupcu morate predstaviti prednosti izdelka, ne pa navajati pustih tehničnih podatkov. Stranko morate pripraviti do tega, da bo bolj določna glede svojih ugovorov; ne sprenevedajte se, temveč ugovore spodbijajte z navedbo ustreznih prednosti. Še posebej bodite pozorni na signale za nakup, vprašajte kupca, ali je pripravljen naročiti, in ne govorite preveč.
Prodajalec mora obravnavati pripombe na izurjen način in hkrati vedno pokazati dovolj razumevanja za stranke. Nepotrpežljivost, sarkazem, jeza in kuhanje mule nimajo kaj iskati v vaših predstavitvah. Tudi pet zavrnitev ne sme povzročiti, da bi se šestega posla lotili s kaj manj samozavesti: šesta stranka ne ve za prejšnjih pet! Kupce in tudi pripombe lahko kategoriziramo. Malo načrtovanja in razmišljanja o kupcu, njegovih potrebah in vaših izdelkih še pred predstavitvijo lahko naredi čudeže in vam pomaga predvideti in prehiteti težave.
Sklenitev kupčije je najtežji in tudi najpomembnejši del celotnega postopka prodajanja. V tem delu filma so prikazani postopki in tehnike, ki pomagajo do večjih naročil:
– merite visoko: poskušajte priti do največjega možnega naročila, domislite se vseh pozitivnih razlogov, zaradi katerih bi stranka morala reči “da”
– prosite za naročilo: poskušajte čim prej skleniti posel, sezidajte stopničke strinjanja
– ne odnehajte: pripravite si ključne stavke in stavke, s katerimi boste stranko prepričali, pustite si odprto pot.
Uspešnost prodajalca ni odvisna toliko od njegovega trdega dela, ampak predvsem od tega, kako dobro zna organizirati svoje prodajne aktivnosti. Nekdo lahko ves čas teka od telefona do telefona, pogosto obiskuje stranke in poizkuša izpolniti vse njihove želje – pa vendar ne bo pravega rezultata. Nasprotno, zaradi številnih nenačrtovanih aktivnosti bo zamujal na sestanke, trpel zaradi pomanjkanja časa in si povečeval stopnjo stresa.
Prodajalec naj razmišlja kot, da ima lastno podjetje. Svoj čas bo vlagal tja, kjer lahko pričakuje največji dobiček. Video program svetuje, kako lahko analizirate svoje stranke z vidika obsega in verjetnosti sklenitve posla. Po drugi strani ocenite možnosti za razvoj dolgoročnega sodelovanja s potencialnimi kupci. Svoje aktivnosti usmerite v sodelovanje z najbolj perspektivnimi strankami. Z bolj organiziranim pristopom prihranite velike časa.
Uspešnost prodajalca ni odvisna toliko od njegovega trdega dela, ampak predvsem od tega, kako dobro zna organizirati svoje prodajne aktivnosti. Nekdo lahko ves čas teka od telefona do telefona, pogosto obiskuje stranke in poizkuša izpolniti vse njihove želje – pa vendar ne bo pravega rezultata. Nasprotno, zaradi številnih nenačrtovanih aktivnosti bo zamujal na sestanke, trpel zaradi pomanjkanja časa in si povečeval stopnjo stresa.
Drugi del video programa obravnava, kako je mogoče pridobiti kupce in doseči, da vas stranke spoštujejo kot strokovnega svetovalca in partnerja. To je osnova za vzpostavitev dolgoročnega sodelovanja. Pripravite se na poslovne sestanke, ugotovite, kaj kupec potrebuje in mu s pomočjo svojega strokovnega znanja svetujte najboljšo možno rešitev. Pridobite si zaupanje strank!
Način poslovanja se spreminja. Včasih so se ljudje dogovarjali le na štiri oči, danes pa vse več poslovnih dogovorov sklenemo po telefonu. Video film prikazuje , koliko odličnih priložnosti zamudimo, če smo pri telefonski komunikaciji površni, preveč domači in neprofesionalni. Program je namenjen vsem, ki sprejemajo telefonska naročila, posredujejo informacije ali sami aktivno prodajajo po telefonu. Uči kako pravilno začeti telefonski razgovor. Pomembno je postavljati vprašanja, da ugotovimo potrebe stranke, aktivno poslušati, predstaviti različne možnosti in pri svetovanju uporabiti dobro poznavanje ponudbe podjetja. Spretna komunikacija s strankami po telefonu lahko bistveno prispeva k večjemu poslovnemu uspehu podjetja.
Program nas skozi primer odnosa med Kate in Charleyjem popelje od uvodnega dogovora za zmenek – ki je tudi neke vrste pogajanje – do poroke – sklenitve kupčije. Na tej poti junaka naletita na obilico problemov: prehitro sklepanje o pričakovanjih in željah drugega, neprilagodljivost in nepopustljivost, čustveno izsiljevanje in grožnje, zanemarjanje pomembnih pogajalskih tem in privolitev namesto barantanja. Junaka počasi uspeta rešiti vse, kar gre narobe in pripeljeta svoje pogajanje do konca, ki predstavlja zmago za oba.
Osnovno pravilo pri pogajanju je, da se nikoli ničemur ne odpoveste, ne da bi kaj dobili v zameno.
Sklepanje poslov
Drugi del programa prikazuje, kako si postaviti dosegljive cilje in pripraviti različne alternative, ki v praksi vodijo k uspešnemu zaključevanju prodaje. Najprej skozi najrazličnejše situacije spoznavamo osnove spoprijemanja z ugovori. K slednjemu prištevamo pomembno spoznanje, da ugovora ne smemo vzeti osebno. Poleg tega pa še tri ostale taktike, ki pripomorejo k temu, da so ugovori v večji meri obravnavani, kar je bistveno bolje kot uporaba pristopa na slepo. Zadnja lekcija se ukvarja z zaključevanjem posla. Pojasnjena je vloga nakupnih znakov ter obenem tudi potreba po postavljanju realnih ciljev. Vpraševanje po nakupu je pravzaprav prikazano na zabaven način, prav tako pa tudi past, v katero se lahko prodajalec kaj hitro ujame in z napačnimi besedami ob napačnem času sam sebi prepreči sklenitev posla.
RAZVOJ KADROV
Napačen človek na napačnem delovnem mestu ali v napačnem timu lahko povzroči veliko negativnih posledic. Če se novi član tima ne ujame s sodelavci, bo to velik stres zanj, za celoten tim ter tudi za celotno organizacijo. Najverjetneje bodo taki izbranci dali od sebe celo manj, kot bi lahko, ne nazadnje pa bodo odšli. Poleg formalne izobrazbe, delovnih izkušenj, veščin in usposobljenosti ter referenc je zelo pomembno, da ugotovimo tudi kakšne so osebne značilnosti kandidata, saj odločilno vplivajo na sodelovanje s sodelavci in na izvedbo dela. Ni tako težko kot se sliši! S pravilno metodo lahko ugotovite, kako se bo kandidat razumel s sodelavci ter kako bo reagiral v določeni situaciji. To metodo smo poimenovali selekcijski intervju z vedenjskim profilom. Strokovnjaki tej metodi posvetijo dobro tretjino selekcijskega intervjuja. Lahko pa se jo uporablja tudi pri drugih intervjujih, kot so npr. ocenjevalni (letni razgovor) ali disciplinski. Ugotovite kako se bo kandidat, ki se je javil na razpis izkazal na določenem delovnem mestu!
Usposabljanje in treniranje kadrov za samostojno delo še zdaleč ni lahka naloga. Zahteva veliko časa in potrpljenja. Veliko direktorjev pride v skušnjavo, da bi ubrali naslednjo pot: “To bom naredil sam. Porabil bom le pet minut.” Ob takšnem razmišljanju je direktor preobremenjen, člani ekipe pa premalo angažirani in premalo cenjeni. Zato se mora direktor odločiti, katerih nalog ali projektov bi se kateri član ekipe lahko lotil, če mu sam priskoči na pomoč. Program prikazuje tri stopnje v procesu treniranja;
FINANCE
Ko se delničarji odločajo, kam bodo vložili svoja sredstva, je pravo merilo vrednost za delničarje. To pa je relativna vrednost delnice v primerjavi z oportunitetnimi stroški. Oportunitetni stroški so najmanjši donos, ki bi ga vloženi kapital prinesel, ko bi bil dobro naložen kje druge. Vlagatelj pričakuje od delnice večji donos kot od obveznice – to je zaradi večjega tveganja, ki ga prinaša delnica. Naložba je dobra takrat, ko je dodana vrednost večja od oportunitetnih stroškov. Pomemben je tudi faktor, ki pokaže, kako se giblje donos podjetja v primerjavi s povprečnim donosom na trgu. Donos vašega podjetja primerjajte s podobnimi podjetji in oportunitetnimi stroški. Celovit pristop pri presoji finančnega uspeha podjetja vam bo olajšal vaše prihodnje poslovne odločitve.
Stroški, dobiček ni kritična točka gospodarnosti. Trije zelo preprosti dejavniki določajo dobiček – stroški, cena in količina. Za doseganje pravega ravnovesja med njimi obstaja tehnika, ki jo obravnava ta film. Gospodarnost poslovanja lahko izračunate s pomočjo poznavanja pojmov: fiksni, variabilni, mejni stroški, lastna cena, kritična točka gospodarnosti, prispevek za kritje (doprinos), dobiček.
Nadzor nad obratnimi sredstvi
Podjetje ima lahko resne težave, če stranke ne plačujejo pravočasno, dobavitelji ne dobavijo blaga, dokler jim ne plačate vseh računov, vaša obratna sredstva pa so vezana v procesu dela. Film obravnava kako uporabiti obratna sredstva, da podjetje dobro posluje, in pokaže, kako z minimalno zalogo sprostiti sredstva v fazah nabave, proizvodnje, financ in prodaje.
POSLOVNE PREDSTAVITVE IN SEJMI
POSLOVNE STRATEGIJE
Tu Philip Kotler razlaga temeljna pravila. Razdelitev trga na posamezna področja je neizogibna. Najuspešnejša podjetja se organizirajo tako, da so čim bolj prilagodljiva, nato pa poskušajo dobiti primat v tržni niši, kjer konkurirajo. Dr. Kotler nam na primerih podjetij prikaže, kako so postala uspešna v visoko konkurenčnih tržnih nišah.
Ta del filma temelji na predpostavki, da je nenehno modificiranje izdelka ključ do večje donosnosti. Nobena strateška odločitev nekega podjetja ni tako donosna kot izvrstno modificiranje izdelkov. Kotler opozarja, da komaj opazne spremembe ne vžgejo – od konkurence se morate bistveno razlikovati.
Film vsebuje študije primerov podjetništva v nekaterih najhitreje rastočih podjetjih v ZDA. Sporočila so pravzaprav univerzalna, ne glede na velikost podjetja. Prvi film, “Graditelji podjetja: Pet nadpovprečnih v akciji”,je 90-minutni dokumentarec, ki kaže pet najuspešnejših ameriških podjetnikov, kako gradijo in vodijo svoja podjetja NeXT Inc., Lotus Development Corporation, Federal Fxpress, Discovery Toys in Esprit Footwear. V vsaki študiji primera vidimo, kako ustanovitelj podjetja poverja naloge in komunicira ter usmerja tim skozi kritične sestanke in krize. Drugi film prikazuje profesorja Williama Sahlmana s Harvard ßusiness School, ki analizira tehnike vodenja, razvite v prejšnjem filmu. Razlaga, kako uporabiti te tehnike, da bi dosegli štiri stopnje rasti podjetja: identificiranje priložnosti, razporeditev sredstev, akcija, izkoriščanje in doseganje ciljev. Na avdiokaseti je posnet intervju s profesorjem Sahlmanom. Film ima torej izjemno natančne napotke za vsako poslovanje – za majhna ali velika podjetja.
Film “V iskanju popolnosti” je nagrajen dokumentarec, ki temelji na knjižni uspešnici avtorjev Toma Petersa in Boba Watermana. Program vključuje študije osmih primerov organizacij, ki vsaka posebej obravnavajo kakovost kot način življenja. Ob primeru Steva Leonarda lahko vidite, kako mu upoštevanje želja odjemalcev omogoči, da njegovo podjetje postane najuspešnejše v zgodovini samopostrežb. Spoznali pa boste še nekatere uspešne prijeme Macintosha, McDonaldsa, IBM ter North American Tool & Die, ki kažejo, da je dovršenost dosegljiva s pomočjo motivacije, predanosti strankam, inovacij in predvsem z ljudmi.
KAKOVOST
Kako doseči stoodstotno kakovost na vseh področjih dela? Ne samo v proizvodnji, temveč tudi v prodaji, računovodstvu, razvoju, skratka povsod, v vseh oddelkih ali obratih podjetja. Morda že poznate izraz “kontrola kakovosti”, zlasti če ste zaposleni v proizvodnji. “Kontrola kakovosti” je pomembna, ne daje pa celovitih rešitev. Stoodstotna kakovost namreč pomeni, da vsak zaposleni svoje delo že prvič naredi pravilno. Podjetje je odvisno od strank, če želi obstati. Če stranke dobijo stoodstotno kakovost, so zadovoljne in postanejo zvesti kupci. To omogoča uspeh in zmagovit položaj na trgu in v tekmi s konkurenco. So pa še druge prednosti za podjetje. Manj stane, če preprečite zmote, kakor če pozneje popravljate škodo. Kadar vsi ustvarjajo stoodstotno kakovost ( to pomeni, da ne delajo napak ), se produktivnost povečuje.
Če podjetje ne obravnava pritožb pravilno, lahko to drastično vpliva na image in poslovni uspeh. Pravilno obravnavana in rešena pritožba pa lahko celo utrdi vez med stranko in podjetjem. Videofilm prikazuje pet osnovnih pravil pri obravnavanju pritožb.
Spretnejše reševanje pritožb še ni porok, da se reklamacije ne bodo ponavljale. Obstajajo tri področja, ki so lahko viri težav: zaposleni, proces dela ali izdelki sami. Videofilm obravnava, kako lahko management prouči reklamacije in na podlagi analize vzrokov pripravi tak sistem dela, da do podobnih reklamacij ne bo več prihajalo.
Vsako podjetje, veliko ali majhno, prav tako pa tudi vsak zaposleni vpliva na okolje z načinom, kako opravlja svoje delo. Video film “Nesnaga postaja zelena” je nastal s ciljem, da bi pomagal pri uvajanju učinkovite ekološke politike na vseh ravneh poslovanja. Prikazuje, kako razviti načrt v petih korakih za uvedbo takšne politike v vsakem življenju. Z uvedbo ustrezne politike varovanja okolja postane podjetje učinkovitejše pri izrabi materialnih in energetskih virov, saj se s tem vse večje količine odpadkov vključujejo v reciklažni krog.
OSTALO
Raziskave kažejo, da je 20 odstotkov nakupov podjetja naključnih, izvedenih na vseh ravneh zaposlenih. Vsak član kolektiva je morebitni kupec, ne glede na položaj. Film kaže, kaj vse je pomembno preveriti pri različnih dobaviteljih, preden se odločimo za nakup: kakovost, ceno, dobavni rok in servis. Pri izbiri najugodnejše ponudbe je treba vedno upoštevati tudi popust in kar je najpomembnejše, končno odločitev je vedno najbolje sprejeti tedaj, ko prodajalec ni prisoten. To je še posebej pomembno pri sklepanju poslov večjega obsega, pri nakupu investicijske opreme in pri strokovnih storitvah. Spoznajte strategijo pogajanj za prodajalce, da boste uspešnejši kot kupec!
Neplačani računi lahko ogrozijo delo podjetja; izterjava dolgov pa lahko postane moreča, dolgotrajna in draga. Kako se lotiti tega problema? Z napadalnostjo si lahko zapravite ugled ali celo izgubite stranko, nikakor pa ni nujno, da boste tudi dobili svoj denar. Najboljše zdravilo je preventiva: vnaprej preprečite, da bi sploh prišlo do neprijetnosti. Preverite, kako je potencialni partner ravnal v preteklosti. Ali plačuje drugim? V kakšnem položaju je? Če kljub vsemu pride do problemov, je najbolje, da te probleme rešujete skupaj. Klasično izterjevanje dolga se ponavadi začne s pismom, čeprav je telefonski klic načeloma najmočnejše orožje. Če na pismo ni odgovora, je to argument več za klic. Najprej se predstavite, pokažite, da veste, s kom govorite in da poznate zgodovino poslovanja s tem partnerjem. Več ko veste o problemih dolžnika, večja je verjetnost, da boste prišli do svojega denarja. Med pogovorom si natančno in sproti zapisujte vse: dan in uro klica, ime osebe, s katero ste govorili, kako je pojasnila zaplet, posebne težave ali dejavnike, kaj ste se dogovorili na koncu, kdaj boste spet poklicali, če denarja še ne bo. Vse termine vnesite v koledar. V pogovoru natančno opredelite, koliko denarja bodo vrnili, kdaj in kako, predvsem pa, kaj boste storili, če denarja takrat kljub vsemu ne bo.
Film “V iskanju popolnosti” je nagrajen dokumentarec, ki temelji na knjižni uspešnici avtorjev Toma Petersa in Boba Watermana. Program vključuje študije osmih primerov organizacij, ki vsaka posebej obravnavajo kakovost kot način življenja. Ob primeru Steva Leonarda lahko vidite, kako mu upoštevanje želja odjemalcev omogoči, da njegovo podjetje postane najuspešnejše v zgodovini samopostrežb. Spoznali pa boste še nekatere uspešne prijeme Macintosha, McDonaldsa, IBM ter North American Tool & Die, ki kažejo, da je dovršenost dosegljiva s pomočjo motivacije, predanosti strankam, inovacij in predvsem z ljudmi. Naj kakovost postane vaše osnovno vodilo!